منتديات أنيدرا الدراما الكورية و اليابانية



الملاحظات

وَحْـيُّ الـقَـَـلـَــمِ ما روته قلوبنا وسطرته أقلامنا ...

موضوع مغلق
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 14-02-2012, 10:27 PM
الصورة الرمزية princess mera
princess mera princess mera غير متصل
أنيدراوي جديد
 
معلومات إضافية
الانتساب : Feb 2012
رقم العضوية : 112609
المشاركات : 12
   الجنس: الجنس: Female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
Roor You Are My Destiny

You Are My Destiny


لإزالة كل الأعلانات، سجل الآن في منتديات أنيدرا

انا لاحظت ان معظم القصص بالمنتدى مرتبطه بالسوجو او شايني و انا ما اقدر اعترض طبعا عشان الفانز ميولعش فيا بس انا قررت احط شي مختلف..قصه من تأليفي و تعتبر ثاني قصه ليا و بتمنى تعجبكم بجد..ميرال

الموضوع الأصلي : You Are My Destiny || الكاتب : princess mera || المصدر : منتديات أنيدرا


قديم 14-02-2012, 10:35 PM   رقم المشاركة : 2
princess mera
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية princess mera





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  الجنس: الجنس: Female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :princess mera غير متصل
My SMS


Icon (18) رد: You Are My Destiny

you are my destiny


انت قدري
***
girls
اميره : محبوبه و طيبه..مفيش في قلبها اي حقد للناس..تصرفاتها و حركاتها بتدل على البراءه..دمها خفيف..جربت جرح الحب و قررت متدخلش ف اي علاقة تانيه..اجتماعيه و بتحب تكون صداقات..

ندى : رومانسيه و صريحه..مبتحبش اللف و الدوران..عندها عزيمه و تصميم مش عاديين..دايما متفائله و مليانه نشاط..

ساره : طيبه و رقيقه..دمعتها دايما على خدها..عانت كتير بعد موت اسرتها في حادثه عربيه..
****************
boys
ايمن : جذاب و محبوب..بنات الجامعه كلهم معجبين بيه..فاز بكاس افضل لاعب كرة السله ف الجامعه 3 سنين ورا بعض..مستعد يعمل اي حاجه للبنت اللي بيحبها و اللي لسه مش لاقيها لحد دلوقتي..

رامي : دمه خفيف و محبوب من كل البنات..هوايته يلعب بالبنات و يتقل عليهم..ضحكته تخرج اي حد من الحزن بسرعه..

سيف : اهدى واحد في اصحابه..هو الـstop بتاع ايمن و رامي..في نفس الوقت لما بيروق بيبقى واحد تاني خالص..رومانسي جدا..بيدور على حب حياته..



 
قديم 14-02-2012, 10:44 PM   رقم المشاركة : 3
princess mera
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية princess mera





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  الجنس: الجنس: Female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :princess mera غير متصل
My SMS


رد: You Are My Destiny

بليز اذا عجبتكم ردوا عليا عشان اقدر اكملها




 
قديم 15-02-2012, 10:45 PM   رقم المشاركة : 4
princess mera
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية princess mera





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  الجنس: الجنس: Female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :princess mera غير متصل
My SMS


Subforum Old رد: You Are My Destiny

الحلقه 1
*-*-*
اجتمع كل طلاب السنه الاولى في قاعه المكتبه مع مدير الجامعه و نائب المدير

النائب : اهلا بكل الطلبه الجداد معاكم مدير الجامعه و هيقولكم على القوانين اللي هتمشوا عليها طول ما انتوا موجودين في جامعة الصفا..اتفضل يا فندم
المدير : ابنائي الطلبه و الطالبات قوانين الجامعه كالأتي :
1- ممنوع الصعود للدور الثالث من المكتبه
2- ممنوع الخروج من الجامعه بعد الساعه 9 باليل و ده بالنسبه للمقيمين في الجامعه
3- ممنوع التجول في الجامعه بعد الساعه 10 باليل
الخ الخ الخ...
..و نتمنى لكم تقضوا سنه صعيده و بعيده عن المشاكل..و شكرا
النائب : انشاء الله باليل هيبقى فيه حفلة تعارف لجميع الطلبه اتمنى انه تعجبكم..تقدروا تخرجوا دلوقتي

خرج الطلاب من القاعه و بدأوا ينتشروا ف الجامعه

اميره : كل دي ممنوعات....امال ايه المسموح بيه ف الجامعه المهببه دي؟؟؟
ندى : عندك حق يا اميره انا كلها 5 دقايق و كنت هرتكب جريمه في المدير و الكائن التاني اللي جنبه
ساره : خلاص يا جماعه..فكوها بقى و كمان انتوا نسيتوا اننا اصلا جايين الجامعه هنا عشان نبعد عن اهلنا يعني متفرقش بقى ممنوعات و لا مسموحات ما احنا برضو هتعمل اللي احنا عايزينو

خرجوا البنات من القاعه و فضلوا يلفوا و يتفرجوا على الجامعه و يتعرفوا على طلاب كتير معاهم السنه دي
و قبل حفلة التعارف بـ 3 ساعات كانوا كلهم قاعدين في اوضة اميره في الدور الاول

ساره : محتاره البس ايه
ندى : و انا كمان محتاره.....ايه رأيك يا ميرو؟؟؟
ساره : ناويه تلبسي ايه؟؟؟
اميره : انا مش هروح الحفله
ندى : ليه؟؟؟
اميره : ما انتوا عارفين انا مليش في الحفلات دي
ساره : عشان خاطرنا يا ميرو متبقيش رخمه بقى و كمان احنا مش هنروح من غيرك

فضلوا البنتين يتحايلوا على اميره لحد ما صدعوها

اميره : خلاص خلاص هاجي
ساره : ماشي شوفي بقى هتلبسي ايه و انا هنزل اتمشى شويه حد جاي معايا؟
ندى : انا جايه معاكي..تيجي معانا يا ميرو؟
اميره : لأ روحوا انتوا انا هنام شويه و نتقابل باليل

نزلت ساره مع ندى و فضلوا يتمشوا لحد ما وصلوا للبحيره الصناعيه اللي واخده زاويه كبيره من الجامعه و قعدوا هناك

ساره : موضوع خالد مأثر على اميره اوي..خصوصا انها ملحقتش تخرج من حزنها على نادر
ندى : خبطتين في الراس توجع..هتلاحق على اخوها اللي مات و لا الواطي اللي سابها..خصوصا لو عندها مرات أب عايشه ف دور ريا و سكينه
ساره : ههههههه ربنا يكون في عونها

و من بعيد كان فيه شابين بيبصوا لساره و ندى و فجأه قاموا من مكانهم و راحوا ناحيه البنات

الشاب الاول : هاي
البنتين : هاي!!!!
الشاب التاني : انتوا سنه اولى مش كده؟؟؟
ساره : ايوه
الشاب الاول : انا رامي....و ده صاحبي سيف
ندى : و انا ندى...و دي صاحبتي ساره
سيف : احنا خايفين نكون ازعجناكم يعني احنا بس كنا عايزين نتعرف عليكم
ندى : لأ ابدا مفيش ازعاج اتفضلوا اقعدوا

قعدوا الشباب و اتعرفوا على بعض و اتفقوا كمان انهم يروحوا حفلة التعارف مع بعض

ساره : و كمان في واحده صاحبتنا اسمها اميره هتيجي معانا
سيف : و احنا كمان هييجي معانا واحد صاحبنا تالت اسمه ايمن
رامي : خلاص هنحجز لكم طرابيزه معانا لحد ما تيجوا
ساره : مفيش مشكله

قعد الاربعه يتكلموا شويه و بعد كده مشيت البنتين

ساره : ايه الجنان اللي عملتيه ده؟..ازاي تعزميهم ييجوا معانا الحفله؟
ندى : و فيها ايه يعني؟
ساره : انتي نسيتي ان اميره مبتحبش تتعرف على شباب؟

خبطت ندى دماغها بأديها

ندى : طب و العمل ايه دلوقتي؟
ساره : مش عارفه بقى..سيبيها بظروفها و اللي يحصل يحصل بقى..شكلك عايزه ترجعينا بيوتنا بدري
ندى : طب و الله نسيت خالص ان اميره مبتحبش تتعرف على شباب
ساره : ما قلتلك سيبي الموضوع لحد وقت الحفله لسه فاضل ساعتين

طلعت كل واحده لأوضتها و على الساعه 6 و نص اتقابلوا البنتين ادام اوضه اميره فخبطوا الباب و دخلوا
و كانت اميره اشبه بسندريلا في زمانها كانت لابسه فستان

ساره : مش معقول
ندى : هو احنا دخلنا اوضه غلط و لا ايه؟
اميره : لأ يا خفيفه منك ليها
ساره : انا مش مصدقه انك غيرتي اللون الاسود..اخيرا
ندى : و لا انا ده انتي هتتخطفي و انتي ماشيه معانا
ساره : ده على حيث انها ماشيه مع ارانب و لا ايه؟
ندى : و هو انا هشتغل بودي جارد على اخر الزمن و لا ايه يا ست ساره؟
اميره : خلاص حقكوا عليا..المهم دلوقتي يلا عشان نلحق لنا طرابيزه

بصوا ندى و ساره لبعض و كل واحده فيهم من جواها بتلطم ع اللي هيحصل من شويه..
خرجوا البنات من الاوضه و نزلوا على السلالم و راحوا للمكان اللي هيتعمل فيه الحفله و اول ما وصلوا شاف رامي ساره و البنات شارولهم

اميره : هو الشاب اللي هناك ده بيشاورلنا يا بنات؟
ندى بأرتباك : تقريبا كده..تعالي نشوف

راحوا البنات للطرابيزه اللي عليها رامي و سيف

ساره : اتأخرنا عليكم؟؟؟
رامي : لأ خالص احنا لسه واصلين من شويه
ندى بقلق : نعرفكم بصاحبتنا اميره......اميره اعرفك برامي و سيف اتعرفنا عليهم النهارده الصبح
اميره بأبتسامه : اهلا
رامي : اهلا بيكي يا اميره
سيف : رامي مشفتش ايمن فين؟؟؟
رامي : جاي علينا اهه

بصوا للناحيه اللي شاور لها رامي لقوا شاب وسيم و متشيك جاي ناحيتهم

سيف : تصدق افتكرت انك مش جاي
ايمن : لأ يا عم مش للدرجه دي
رامي : اعرفك...ساره...اميره...و ندى
ايمن : اهلا يا بنات
البنات : اهلا
ندى ف ودن ساره : هي مش هتضربنا و لاايه؟
ساره بهمس : اتكتمي و اقعدي احسن تاخد بالها

و في اللحظه دي بدأت موسيقى هاديه جدا و بدأ معظم الطلاب يقوموا يرقصوا

رامي : ساره ما تيجي نقوم نرقص
ساره : يلا

قامت ساره مع رامي و راحوا يرقصوا و بعدهم قامت سيف و ندى و فضلت اميره قاعده مع ايمن و لما خلصت الرقصه رجع الكل لمكانه

ايمن : عن اذنكم يا جماعه ثواني
سيف : هتروح فين؟
ايمن : هتعرفوا دلوقتي

غاب ايمن شويه و بعد كده شافوه على المسرح و بدأت الموسيقى و بعدها بدأ ايمن يغني بس بلغه محدش عرفها
(اغنية no one else - lee seung chul )

رامي : ده روسي ده؟
اميره بدهشه : لأ كوري
ندى : مش وقته هزار يا اميره..روح يا رامي نزله من على المسرح قبل ما يحدفوه بالشباشب
اميره : بجد مش بهزر ده بيغني كوري
ساره : و انتي عرفتي منين يا ام العريف؟
اميره : انتي نسيتي ان ماما من كوريا و لا ايه؟

بعد ما خلصت الاغنيه الكل صقف و مع انهم مكانوش فاهمين الاغنيه الا ان صوت ايمن الساحر و الموسيقى غطوا على معنى الكلمات
رجع ايمن للطرابيزه.
ساره : اول مره في حياتي اسمع صوت يسحر كده مع اني مفهمتش حاجه خالص
ايمن : شكرا يا ساره ده بس من زوقك
رامي : ايه يا عم الاصوات الجامده دي...احنا مش واخدين على كده
ايمن : ما هي دي الاغنيه اللي ألفتها و مرضتش اقولكم عليها
ندى : و كمان بتألف؟
سيف : طبعا بيألف و يلحن و يغني مش ناقص غير انه يمثل و يرقص

كملوا السهره ضحك و لعب و قامت اميره تتمشى و راحت قعدت عند البحيره فراح وراها ايمن

ايمن : ممكن اقعد معاكي؟؟؟
اميره : طبعا اتفضل
ايمن : قوليلي ايه اللي قومك و جابك هنا؟؟؟
اميره : و لا حاجه...اصل انا مبحبش جو الحفلات و الرقص ده..مليش فيه بصراحه
ايمن : و لا انا

لــــحــــ صمت ــــــــــظـــــة

اميره : ممكن اسألك سؤال؟
ايمن : اتفضلي
اميره : انت ألفت الاغنيه دي لمين؟..اصل انا فهمت معناها و ده اللي خلاني مصممه اعرف انت غنيتها لمين بس لو مش عايز تقول خلاص

سكت ايمن شويه فحست اميره انها اتدخلت اوي

اميره : شكلي اتدخلت زياده عن اللزوم مش كده؟
ايمن : لأ خالص بس انا مبحبش اتكلم في الموضوع ده كتير
اميره : خلاص لو مش عايز تقول مفيش مشكله
ايمن : لأ عادي هقولك مفيش مشكله..بصي يا ستي من 3 سنين كنت بحب واحده كانت معانا هنا ف الجامعه..عارفه لما تشوفي احلامك كلها متجمعه في شخص و مبتبقيش عايزه تسيبيه ابدا؟..بيبقى نفسك تقضي عمرك كله معاه..اهو انا كنت كده لحد ما فجأه اختفت من حياتي من غير اي سبب
اميره : اختفت ازاي يعني؟
ايمن : يعني عرفت بالصدفه انها سافرت بره مصر و اتجوزت واحد من فرنسا و بعد كام شهر لقيتها عايزه ترجعلي تاني و طبعا رفضت و من ساعتها و هي ليها عيون ف الجامعه او بمعنى اصح بتراقبني
اميره : انسانه غريبه اوي
ايمن : اممم عارف..تسمحيلي انتي بقى اسألك سؤال؟
اميره : اكيد اتفضل
ايمن : انتي ايه اللي خلاكي تدخلي جامعه داخليه؟؟؟
اميره : ده ايه السؤال الغريب ده؟
ايمن : مش عارف..غبي اوي مش كده؟
اميره : لأ مش غبي و ع العموم يعني عادي اجابته سهله..انا يا سيدي امي ماتت من و انا صغيره و بعد موتها ابويا اتجوز واحده غنيه بس كانت بتكرهني و عندها بنتين و ولد البنتين مش بيحبوني اما الولد كان طيب جدا معايا و بيحبني زي اخته بس توفي من شهرين و وجودي في البيت بقى ملوش اي لزمه عشان اللي مصبرني على عمايل مرات ابويا خلاص مات فقلت ابعد شويه عن جو البيت و قررت ادخل الجامعه دي
ايمن : مش عارف ليه حسيت اني قاعد ادام سندريلا
اميره : بس الفرق بيني و بين سندريلا ان قصتها انتهت سعيده زي كل القصص الخياليه..لكن قصتي انا بقى مستقبلها مجهول مش باين لها ملامح
ايمن : طب تسمحيلي بسؤال تاني؟
اميره : اتفضل يا سيدي
ايمن : انتي عمرك ما حبيتي قبل كده؟

سكتت اميره و سرحت و حست ان دموعها هتنزل بس مسكت نفسها

اميره : لسه ملقتش البني ادم اللي يستاهلني
ايمن : ده ايه الغرور ده؟
اميره : مش غرور..ده كبرياء و كمان انا مش هسلم نفسي لشخص الا لما احس اني رقم واحد في حياته و ان مفيش حد هيشاركني فيه و ان دايما باله هيبقى مشغول بيا انا و بس

بص ايمن في عين اميره و حس باللي جواها

ايمن : شكلك انجرحتي جامد اوي..مش كده؟

في اللحظه دي سمعوا الجرس بيعلن عن وقت النوم

اميره : انا هطلع انام
ايمن : مش هتجاوبي على سؤالي
اميره : اظن انك عرفت الاجابه من غير ما اتكلم
ايمن : طب هشوفك تاني امتى؟
اميره : اكيد هنشوف بعض كتير احنا خلاص بقينا اصحاب مش كده؟
ايمن : اكيد
اميره : ماشي يلا تصبح على خير
ايمن : و انتي من اهله

رجع كل واحد لأصحابه و طلعوا كلهم على اوضهم و ناموا على حوالي الساعه 10 باليل
يتبع



 
قديم 15-02-2012, 11:07 PM   رقم المشاركة : 5
sam junior
أنيدراوي فعال





معلومات إضافية
  النقاط : 336
  الجنس: الجنس: Female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :sam junior غير متصل
My SMS hope is a dream that never sleeps


رد: You Are My Destiny

واااااااااااااااااو الرواية حلوة جدا و الميزة انها فكرة جديدة
كملى انا هاتابعك بجد روايتك رووعة




 
موضوع مغلق

الكلمات الدلالية (Tags)
destiny


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
 
الانتقال السريع


الساعة الآن 07:33 AM.
ترتيب أنيدرا عالمياً
Rss  Facebook  Twitter

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd

منتديات أنيدرا An-Dr للدراما الآسيوية و الأنمي

منتديات أنيدرا